[/quote]sciencedirect.com hat geschrieben:[…] Both studies revealed similar patterns of relations between trolling and the Dark Tetrad of personality: trolling correlated positively with sadism, psychopathy, and Machiavellianism, using both enjoyment ratings and identity scores. Of all personality measures, sadism showed the most robust associations with trolling and, importantly, the relationship was specific to trolling behavior. Enjoyment of other online activities, such as chatting and debating, was unrelated to sadism. Thus cyber-trolling appears to be an Internet manifestation of everyday sadism.
Nun gut das Wort Sadismus ist ja durchaus ein wissenschaftlicher Begriff, genauso wie Masochismus.
Es geht ja um die Bezeichnung Sadist als Person, die eher Umgangssprachlich ist.
Ich sag ja auch nichts für diese Studie, ich will sie nicht verteidigen, ich kenne sie ja auch nicht.
Ich wollte eben nur aufzeigen, wegen der Bemerkung von ballpoint, dass man zwischen der Studie und der Berichterstattung über die Studie unterscheiden muss. Will man sich wirklich ein Bild über eine Studie machen, muss man sich die eigentliche Studie anschauen, oder auf sehr studiennahe Veröffentlichungen zurückgreifen.